Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Λιτότητα!!!!!.............1986

Ψάξαμε σε διάφορα εγχειρίδια για να δούμε μήπως η λέξη Λιτότητα έχει πολλαπλές έννοιες. Χαμένος κόπος όμως. Λιτότητα λοιπόν θα πει να ζούμε λιτά και η λέξη για όλους τους Έλληνες έχει την ίδια έννοια.  Λέμε και εμείς, που ευτυχώς από καταβολής ζούμε λιτά, σωστό, σωστότατο μέτρο. Λιτότητα λοιπόν....Ναι! Δεν θα πάρω δύο και τρεις τηλεοράσεις  βίντεο η φωτογραφικές μηχανε΄ς.  Όχι κότερα , όχι διπλά αυτοκίνητα, όχι κάθε μέρα μπουζούκια, όχι,  ποτέ σπατάλες.  Δυο φορές την εβδομάδα κρέας όπως ξέραμε κείνα τα χρόνια Πέμπτη και Κυριακή.  Ένα κοστουμάκι για ένα γάμο, μια κηδεία και ένα δεύτερο για την καθημερινότητα.  Ένα ή δύο ζευγάρια παπούτσια κι ότι μένει από τις οικονομίες μου ( αν μένει) γραμμή στην Τράπεζα για να εξασφαλίζω, κάπως, τα παιδιά μου και να βοηθάω και το κράτος που θα τα επενδύει σωστά. Αυτή λοιπόν είναι κατ' ουσία η Λιτότητα στην οποία ευλαβώς το "γόνυ κλείνομε"...
Τώρα ποια σχέση έχει η λιτότητα με το να μου κάνεις το κατοστάρικο εξηντάρι, με το να μου πάρεις τη φέτα από το ψυγείο, με το να με κάνεις να πηγαίνω με τα πόδια στην Αθήνα από τον Πειραιά ή στα Πετράλωνα από την Ομόνοια.  Ποιά σχέση έχει η λιτότητα με το να μη μπαίνω σε ταξί 37 στις 100 η αύξηση, να μην στέλνω γράμμα στην αδελφή μου στα Γρεβενά, να μην ανάβω το φως,να μην τρώω κρέας, ψάρια ούτε γαύρο, γιατί με ένα μεροκάματο παίρνω δυόμιση κιλά, να μη πίνω το καφεδάκι μου, να μην γλεντάω, να μην τραγουδάω, εγώ ο πάντα γλεντζές Έλληνας, ε τούτο δεν νομίζουμε πως λέγεται Λιτότητα, πάντως η λέξη που το εκφράζει από λάμδα αρχίζει κι αυτή, ας την βρούνε οι περί τα οικονομικά σοφοί..........................

Πηγή: Η φωνή της Ύδρας 1986, από το αρχείο του Μπάμπη Μωρές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

metamarks